Loulakis.gr

Μοιραστείτε το! Πείτε το στους φίλους σας...

Η σχεδίαση του διαδικτυακού τόπου Loulakis.gr ήταν μια πρόκληση για την εταιρεία μας. Μία από τις βασικές ιδιαιτερότητες του διαδικτυακού τόπου είναι η μεγάλη ποσότητα της πληροφορίας που παρέχεται. Για αυτόν τον λόγο έπρεπε να γίνει προσεκτικά ένα είδος σχεδιασμού το οποίο θα επέτρεπε τη διαχείριση του μεγάλου όγκου πληροφορίας με μείωση των λαθών, και βελτίωση της ποιότητας παρουσίασης σε σχέση με οποιοδήποτε συμβατικό website. Έτσι οι αποφάσεις που πάρθηκαν ήταν πολύ σημαντικές έτσι ώστε η κατανάλωση των πόρων που δαπανήθηκαν για την υλοποίησή του να είναι επένδυση για το μέλλον.

Γενικές πληροφορίες

Οι απαιτήσεις του διαδικτυακού τόπου loulakis.gr διαφοροποιούνται πλήρως σε σχέση με το cadseminars.gr. Τα βασικά κριτήρια και οι απαιτήσεις για το σχεδιασμό του νέου τόπου ήταν τα εξής:

  • Δυνατότητα διαχείρισης μεγάλου όγκου πληροφοριών. Η διαχείριση πρέπει να γίνεται ημιαυτόματα και όχι σχεδιαστικά.
  • Οργάνωση της πληροφορίας σε ευδιάκριτες κατηγορίες.
  • Εμφάνιση σχετικής πληροφορίας σε περισσότερες θέσεις. Για παράδειγμα, οι εκδόσεις, τα σεμινάρια και το λογισμικό σχετίζονται μεταξύ τους οπότε καλό είναι να εμφανίζονται οι πληροφορίες που σχετίζονται μεταξύ τους στην ίδια σελίδα.
  • Εύκολη πλοήγηση χρήστη στις σελίδες με σταδιακή εμφάνιση πληροφορίας. Η πλοήγηση μπορεί να γίνει εύκολα από το κεντρικό μενού, τα πλαϊνά μενού, την μπάρα ένδειξης θέσης επάνω από κάθε σελίδα, τις λειτουργίες επιστροφής σε κεντρικότερη σελίδα, τις οριζόντιες μπάρες επιλογών κ.ά.
  • Δυνατότητες διαχείρισης πληροφορίας από τον χρήστη. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την εμφάνιση της πληροφορίας που αναζητεί με βάση καθορισμένα κριτήρια. Για παράδειγμα μπορεί να εμφανίσει σεμινάρια Autodesk ¨η σεμινάρια σε εφαρμογές που τρέχουν σε Apple Mac κ.ά.
  • Επαρκή πληροφόρηση χωρίς περιορισμούς. Οι σελίδες πρέπει να δέχονται όση πληροφορία κρίνεται απαραίτητη για κάθε θέμα χωρίς όμως να γιγαντώνονται και να γίνονται φορτικές.
  • Σύνδεση με βάση δεδομένων για δυναμικό περιεχόμενο. Στο διαδικτυακό τόπο πρέπει να υπάρχει η ανάρτηση του προγράμματος της σχολής για την ενημέρωση πρέπει να γίνεται εύκολα από τους υπεύθυνους χωρίς να απαιτείται να μάθουν σχεδιασμό web site. Η πληροφορία υπάρχει ήδη στο cadseminars.gr  οπότε επαναχρησιμοποιείται με αυτόματο τρόπο.
  • Ανάρτηση νέων τα οποία σχετίζονται με τις κατηγορίες. Τα νέα αρχειοθετούνται ενώ τα νεότερα από αυτά εμφανίζονται ως επικεφαλίδες κάτω από τα πλαϊνά μενού.
  • Ένταξη τεχνολογιών επικοινωνίας και δημιουργίας στατιστικών στοιχείων. Ο διαδικτυακός τόπος πρέπει να είναι φιλικός σε όσους επιθυμούν να επικοινωνήσουν με τη σχολή ενώ ταυτόχρονα θα κρατούνται στατιστικά σχετικά με την κίνηση και την επισκεψιμότητα.

Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στην υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου στη μορφή που εμφανίζεται στην εικόνα κάτω.

Πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση

Η υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου πραγματοποιήθηκε χωρίς χρήση πλατφόρμας διαχείρισης δεδομένων. Αυτό ήταν αρκετά χρονοβόρο αφού στην πράξη δεν υπάρχει μια πλατφόρμα η οποία να καλύπτει ακριβώς τις ανάγκες που περιγράφονται στις προδιαγραφές. Έτσι επενδύθηκε αρκετός χρόνος για ανάπτυξη έτσι ώστε το σύστημα να λειτουργεί με τον τρόπο που αρμόζει στις ιδιαιτερότητες της πληροφορίας για την οποία γίνεται η διαχείριση. Για την υλοποίηση της πλατφόρμας απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις προγραμματισμού. Το βασικότερο πλεονέκτημα που επιτυγχάνεται με τη δημιουργία της εξειδικευμένης πλατφόρμας είναι η σοβαρή εξοικονόμηση χρόνου σε κάθε μελλοντική διαχείριση και η εκμηδένιση των σχεδιαστικών λαθών αφού όλα πλέον είναι διαχειρίσιμα μέσα από καθορισμένους κανόνες.

Για την καλύτερη πλοήγηση αποφασίστηκε να γίνει χρήση γενικών μενού σε ότι αφορά τις βασικές κατηγορίες ενώ στη συνέχεια εμφανίζονται ειδικά μενού στο πλάι ανάλογα με την επιλογή.  Σε κάθε σελίδα εμφανίζεται στο επάνω μέρος ένα επιπρόσθετο ενεργό μενού το οποίο εμφανίζει τη θέση του χρήστη μέσα στις σελίδες ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα επιστροφής σε πιο αρχικές σελίδες της κατηγορίας την οποία έχει επισκεφτεί.

Στη συνέχεια, για την περιγραφή των υπηρεσιών που παρέχει η εταιρεία έγινε μια βασική κατηγοριοποίηση. Οι κατηγορίες που αναπτύχθηκαν είναι οι: Εκδόσεις, Εκπαίδευση, Λογισμικό, Υπηρεσίες υποστήριξης, οργάνωσης και σχεδίασης. Κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες εμφανίζει ιδιαιτερότητες οπότε κρίθηκε απαραίτητη η προσαρμογή του τρόπου λειτουργίας για να υπάρξει καλύτερο αποτέλεσμα. Με αυτή τη λογική υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

Εκδόσεις

Στην κατηγορία Εκδόσεις εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τα βιβλία που εκδίδει η εταιρεία. Τα βιβλία αυτά διατίθενται με χονδρική σε όλα τα βιβλιοπωλεία και τους διανομείς της Ελλάδας ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει και ατομική παραγγελία από όποιον ενδιαφέρεται. Ως προς τη διαχείριση, στη συγκεκριμένη κατηγορία δημιουργήθηκαν προϊόντα δηλαδή τα βιβλία όπου αφού γίνει η καταχώρηση της πληροφορίας, αυτά εμφανίζονται με ένα δομημένο τρόπο στον επισκέπτη. Η πληροφορία που εμφανίζεται είναι κατηγοριοποιημένη οπότε ο χρήστη ς μπορεί να επιλέξει την εμφάνιση με βάσει κάποιο κριτήριο όπως είναι για παράδειγμα το λογισμικό για το οποίο έχει γραφτεί ένα βιβλίο.

Εφόσον θελήσει ο επισκέπτης να δημιουργήσει μια παραγγελία για την αγορά ενός βιβλίου, μπορεί να γίνει χρήση του ενσωματωμένου e-shop που δημιουργήθηκε. Έτσι, όπως συνηθίζεται σε παρόμοιες εφαρμογές, με το πάτημα ενός κουμπιού ενημερώνεται το καλάθι του επισκέπτη.

Κατά τη συνέχιση της περιήγησης, εμφανίζεται το καλάθι με τα βιβλία στο επάνω δεξί μέρος της σελίδας έτσι ώστε να είναι δυνατός ο έλεγχος ή ακόμα και η διαχείριση των βιβλίων που μπορεί να παραγγελθούν.

Όταν ο επισκέπτης αποφασίσει να υλοποιήσει την παραγγελία μεταφέρεται σε ειδική σελίδα όπου συμπληρώνει απλά τα στοιχεία του και στέλνει την εντολή.

Εκπαίδευση

Στην κατηγορία Εκπαίδευση εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τα σεμινάρια που διοργανώνει η εταιρεία. Για κάθε σεμινάριο επιλέχτηκε ένας περιεκτικός τρόπος παρουσίασης. Επειδή το πλήθος και τα χαρακτηριστικά των σεμιναρίων είναι μεγάλο, δημιουργήθηκε η δυνατότητα εισαγωγής ιδιοτήτων για κάθε σεμινάριο έτσι ώστε να είναι δυνατή η εύρεση πληροφορίας με βάση κάποιο κριτήριο. Έτσι για παράδειγμα ο επισκέπτης μπορεί να ζητήσει να δει πληροφορίες για σεμινάρια με βάση την εφαρμογή, ή τον βαθμό δυσκολίας, ή τον τύπο υπολογιστή που χρησιμοποιεί (PC ή Apple MAC) κ.ά.

Για παράδειγμα, στην εικόνα που ακολουθεί εμφανίζονται τα σεμινάρια που αφορούν την επιλεγμένη εφαρμογή.

Η σελίδα στην οποία παρουσιάζεται το πρόγραμμα της σχολής είναι σχεδιασμένη με βάση τη γενικότερη φιλοσοφία όμως σε αυτήν εντάσσεται η λειτουργία παρουσίασης δεδομένων τα οποία προκύπτουν από τη βάση δεδομένων του cadseminars.gr. Έτσι ο υπεύθυνος προγράμματος έχει στη διάθεσή του μια σελίδα ειδικά φτιαγμένη για τη διαχείριση του προγράμματος η οποία προστατεύεται με κωδικό. Σε αυτή τη σελίδα μπορεί ο χειριστής να βλέπει τις εγγραφές, να τις διορθώνει, να εισάγει νέες κ.ά. Από τη μεριά των επισκεπτών, αυτοί βλέπουν το πρόγραμμα το οποίο αλλάζει δυναμικά. Για ακόμα περισσότερη διευκόλυνση έχουν οριστεί φίλτρα τα οποία επιτρέπουν την απόκρυψη των δεδομένων που δεν είναι απαραίτητα. Για το άμεσο μέλλον προβλέπεται να αλλάξει η βάση δεδομένων για να αξιοποιείται πλήρως η πληροφορία που υπάρχει στην ενότητα εκπαιδεύσεις, οπότε θα αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο και η πληροφορία που εμφανίζεται σε κάθε σεμινάριο.

Λογισμικό

Στην κατηγορία Λογισμικό εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τις εφαρμογές που έχει δημιουργήσει η εταιρεία. Οι εφαρμογές προσαρμογής για το λογισμικό Autodesk διανέμονται μέσα από το διαδικτυακό τόπο της εταιρείας. Με τη νέα κατηγοριοποίηση ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί οργάνωση της πληροφορίας και παρουσίαση των λεπτομερειών για κάθε εφαρμογή με ένα δομημένο τρόπο. Έτσι ο επισκέπτης μπορεί να βρει με πολύ εύκολο τρόπο την εφαρμογή που χρειάζεται, να διαβάσει πληροφορίες σε ότι αφορά την εγκατάσταση και χρήση της εφαρμογής κ.ά.

Σε κάθε εφαρμογή μπορεί να εμφανίζονται και σχετικές πληροφορίες όπως είναι τα βιβλία ή τα σεμινάρια που σχετίζονται με το λογισμικό που εμφανίζεται στη σελίδα.

Υπηρεσίες

Στην κατηγορία Υπηρεσίες εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες υποστήριξης, οργάνωσης και σχεδίασης που παρέχει η εταιρεία. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει γίνει οργάνωση της πληροφορίας για να είναι εύκολη η διαχείριση, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην παρουσίαση των υλοποιημένων έργων.

Νέα

Η σελίδα με τα νέα της σχολής είναι επίσης δυναμική και ενημερώνεται αυτόματα. Τόσο τα Νέα όσο και οι υπόλοιπες σελίδες έχουν συνδεθεί με πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το Facebook και το Twitter. με αυτόν τον τρόπο όποιος διαθέτει λογαριασμό σε αυτές τις πλατφόρμες μπορεί απλά με το πάτημα ενός κουμπιού να δηλώσει ότι μια σελίδα του αρέσει ή ακόμα να την προτείνει σε φίλους του.

Η υλοποίηση του συγκεκριμένου διαδικτυακού τόπου θεωρούμε ότι πέτυχε ως προς τα κριτήρια που θέσαμε από την αρχή. Αυτό επιβεβαιώθηκε αργότερα και από τις συζητήσεις που είχαμε με όσους το επισκέφτηκαν. Μετά από την εφαρμογή αυτού του έργου, υλοποιήθηκε ο μεγάλος στόχος της δημιουργίας του διαδικτυακού τόπου www.loulakis.gr με πολύν υψηλές προδιαγραφές και άριστη ποιότητα εκτέλεσης.

Επιστροφή

Newsletter

Για εγγραφή στην υπηρεσία ενημέρωσης πατήστε την εικόνα στα αριστερά.